Sharp schrieb:
Ich komme leider mit meinem Unipasswort garnicht rein.
Mh ich weiß nicht wirklich was ich falsch mache. Dabei finde ich deinen Tip echt super genial!
Hast Du noch eine Idee?
Erst einmal, hast Du vielleicht dein Antivirenprogramm sehr restriktiv eingerichtet, und es blockiert die Verbindung?
Falls ja, dann mußt Du Cisco AnyConnect erst einmal als "erlaubte" Software in deinem Antivirus-Programm definieren.
So sieht die Abfolge des Einloggens bei mir aus:
1. Man ist nicht mit dem VPN nicht verbunden:
2. Mit Maus auf AnyConnect-Icon gehen, mit rechter Maustaste auf das Icon klicken, auf den Menüeintrag "VPN Connect" gehen, mit linker Maustaste drauf klicken:

3. Dann versucht die Software, die Verbindung aufzubauen, erst bringt er eine Fehlermeldung, aber dann erscheint sofort das linke "normale" Einloggfenster, wo du q
Deine_Matrikelnummer und dein Uni-Paßwort eingibst.
Aufpassen, daß bei Group "FeU-Hagen-SSl-VPN" steht:

4. Jetzt baut die AnyConnect Software die Verbindung auf:

5. Jetzt ist die Verbindung aufgebaut, man sieht das kleine Vorhängeschloß an dem AnyConnect-Icon:

Falls es so nicht funktioniert, dann bleibt Dir nur, dich über das WebVPN einzuloggen:
und da wieder auf "Start AnyConnect" zu klicken.
Dann versucht er die Software erneut auf deinem PC zu installieren, Du mußt im Verlauf erlauben, daß er prüft welche Java Version Du hast:
und dann merkt er, daß Du Software schon installiert hattest und baut einfach nur die Verbindung auf.
Das Prozedere dauert halt 1-2 Minuten länger, aber am Ende bist Du auch im VPN der Fernuni, wie das Vorhängeschloß am Icon unten rechts auf der Taskleiste zeigt.
Es kann auch sein, daß dein Browser Ärger macht, der Internet Explorer ist manchmal schon sehr restriktiv, Du kannst auch versuchen, stattdessen als Browser den
Google Chrome herunterzuladen und zu verwenden, den benutze ich.
Es gibt im WebVPN noch ein paar Instruktionen, aber nur auf Englisch, wie man AnyConnect zum laufen bringt:
Initiate an AnyConnect client session to provide client applications on your desktop with network access through your VPN, depending on your company's VPN configuration and your own network access rights. For example, an AnyConnect session might be necessary to use Microsoft Outlook or Microsoft Outlook Express to send or receive e-mail.
The following instructions describe how you can use your browser to get remote access to Microsoft Terminal Services running on computers in your network:
Requirements
To access remote services over an AnyConnect client session, your system must have the following setup:
- Your VPN site must be in the list of trusted sites, as described below. (Required for Windows 7 and Vista, highly recommended for all.)
- The client applications must be installed locally on your system.
- The operating system must be Microsoft Windows 7, Windows Vista, Windows XP SP1 or SP2, Windows 2000 SP4, Linux (RedHat Linux 9, RedHat Enterprise Linux 3, SUSE Linux 10, Slackware 11.0, or Fedora 4 or 6), or Mac OS X 10.4.
Before you Connect - Add to Trusted Sites
Adding a security appliance to the list of trusted sites is required for Internet Explorer 7.0 or later on Windows 7 and Vista. We also recommend the procedure for others to eliminate certain security pop-up messages when you connect.
Internet Explorer on Vista has "Protected Mode" enabled by default. Adding the security appliance to the trusted sites allows communications with the security appliance, even though "Protected Mode" is enabled.
To add the security appliance to the list of trusted sites:
- Choose Internet Options. To do so, use either of the following methods:
- Choose Start > (Settings >) Control Panel > Internet Options.
- Open Internet Explorer and choose Tools > Internet Options.
- Click the Security tab.
- Click the Trusted sites icon, then click the Sites button below.
- Using the http:// or https:// prefix, type the host name or IP address of the security appliance in Trusted Sites window. To maximize connectivity, use a wildcard such as https://*.yourcompany.com
- Click Add.
- Click OK.
- Click OK on the Security tab.
How to Connect
To connect using Cisco AnyConnect VPN Client:
- Click the Start AnyConnect link. If this link is not present in the AnyConnect window, your account is not configured to use this feature.
- If a pop-up window directs you to a website to download Sun Microsystems Java Runtime Environment, you do not have the correct version of the Java Runtime Environment installed on your system. If you see the pop-up, download Sun Java version 1.4 or later.
- If a prompt to accept a security certificate appears, determine whether it is from the ASA. If so, accept it.
- If an installation or upgrade notification appears, wait for the installation or upgrade to finish.
- If a text message appears, click Accept to continue.
- An icon appears on the bottom toolbar, indicating the connection is established.
Now you can access all applications in the same manner as you used in the LAN environment.
Always Log Out!
Remember to log out when you finish your remote access VPN session. If you do not log out, someone could use your account to gain unauthorized access to your network!